Lépjen kapcsolatban velünk

A NIF Zrt. szerint két év alatt készülhet el a 10 kilométeresre tervezett egri elkerülő út

Közélet

A NIF Zrt. szerint két év alatt készülhet el a 10 kilométeresre tervezett egri elkerülő út

A NIF Zrt. szerint két év alatt készülhet el a 10 kilométeresre tervezett egri elkerülő út

Mint arról beszámoltunk korábban, Nagy Róbert Attila a NIF Zrt. vezérigazgatója és Nyitrai Zsolt, a térség országgyűlési képviselője arról beszélt az M25-ös út hétfői átadásán, hogy a tervek szerint 2025-ben elindulhat az egri elkerülő út építése. Nyitrai Zsolt akkor úgy fogalmazott, hogy az M25-ös átadása után ez lesz a következő elérendő cél Eger történelmi jelentőségű közlekedésfejlesztését illetően. A vezérigazgató optimista a kérdésben, és egriként tökéletesen ismeri a város és a környék közlekedési nehézségeit. Most úgy látja, hogy minden esély meg van arra, hogy az út építése a kitűzött 2025-ös határidőre elinduljon, aminek kivitelezése megközelítőleg két évet vehet majd igénybe – írja az Eger Hírek.

Nagy Róbert Attila kiemelte, hogy NIF Zrt. már 2018-ban megkapta az Innovációs és Technológiai Minisztériumtól (ITM) azt a feladatot, hogy – mint fogalmaz – kezdjen el foglalkozni az elkerülő út megvalósításával. Ez a munka még abban az évben elindult egy térségi tanulmányterv elkészítésével, amely már több konkrét pontra rávilágított – tette hozzá.

Ezen pontok között szerepel, hogy az út nagyságrendileg 10 kilométer hosszú lesz, Egert keletről fogja elkerülni, a déli becsatlakozó pontja az M25-ös úthoz kapcsolódik, míg északon a 25-ös számú főútba torkollik, már a város közigazgatási határán kívül. (Az almári egyenesben – a szerk.)

A vezérigazgató a szakmai folyamatokba beavatva hozzátette, hogy az előzetes felmérést követően a környezetvédelmi engedély megszerzése jön a sorban, melyre a tanulmánytervvel együtt a közbeszerzési eljárást már kiírták. Ezzel kapcsolatban Nagy Róbert Attila rendkívül bizakodó, így kifejezte abbéli reményét, hogy augusztus elején már akár meg is köthetik az erre vonatkozó szerződést.

Elmondta, hogy a részletes tanulmányterv 2022 nyarára készülhet el, így ekkorra kell megszerezni a környezetvédelmi engedélyt is. Ennek azért van nagy jelentősége – emelte ki -, mert csak ezen engedély birtokában lehet majd meghatározni az út pontos nyomvonalát, azaz ettől az időponttól kezdve lehet kiadni a tervezőnek a munkát, hogy melyik nyomvonalon kell a 2X1 sávos útnak haladnia.

Ha ez a folyamat abban az ütemben halad, ahogy általában egy ilyen elkerülő út esetében zajlik, és nem ütköznek semmiféle adminisztratív akadályba, akkor az út építése 2025 második felében elkezdődhet – húzta alá a vezérigazgató.

Figyelembe véve azokat a technológiákat, melyeket ma a mérnökök alkalmaznak, ismerve a műszaki paramétereket és Eger domborzati viszonyait, most azt mondhatom, hogy két, két és fél év szükséges majd a fizikai megvalósításhoz – emelte ki Nagy Róbert Attila.

Az önkormányzat szerepéről szólva a vezérigazgató elmondta, hogy mivel az elkerülő utak zöme az érintett települések közigazgatási területén halad, ezért óhatatlan, hogy egy bizonyos pont után részt vállaljanak a közös munkában. Ha a környezetvédelmi engedély rendelkezésre áll, akkor a város képviselőtestületének, és a lakosságnak a véleményére is szükség lesz, hiszen egy ilyen beruházást csak az itt élők egyetértésével lehet megvalósítani – tette hozzá.

Nagy Róbert Attila aláhúzta, hogy a környezetvédelmi engedély birtokában az önkormányzatnak már foglalkoznia kell az út által érintett városrész településszabályozási tervével is, mert szabályozás tervi-összhang nélkül nem lehet egy ilyen szintű kivitelezést lefolytatni.

A vezérigazgató elmondta továbbá, hogy egri lévén, és a korábbi munkáinak köszönhetően régóta ismeri az elkerülő út kérdését, így tisztában van azzal, hogy ez egy nagyon érzékeny kérdéskör Egerben.

Mint saját tapasztalatai alapján fogalmazott, a két végpont (M25 – 25-ös főút) között minimum két becsatlakozási lehetőséggel kell rendelkeznie az útnak, hiszen fontos, hogy az Egeren belül közlekedőknek reális alternatívát nyújtson az elkerülő, amivel a városon átmenő 25-ös főút lesz majd – reményeik szerint – nagyobb mértékben tehermentesítve – tette hozzá Nagy Róbert Attila.

 

Továbbiak Közélet kategóriában

Legfrissebbek

#Koronavírus


Szavazások

Ön megy nyaralni idén?

Eredmények megtekintése

Betöltés ... Betöltés ...

Lájkoljon minket a friss hírekért!

FEL

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. Elolvasom

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás