Lépjen kapcsolatban velünk

Füzesabonyi fiatalok utaztak Zabolára

Közélet

A füzesabonyi ifjú tűzoltó fiúk és lányok, valamint Szabó János tanár úr tanítványai, akik hazai és európai versenyekről rendre dobogós helyezéssel térnek haza, most a város erdélyi testvér-településére, Zabolára utazhattak. Utazásukat a sikeresen elnyert Bethlen Gábor Alap támogatta.  Az élményeikről beszámolónkban olvashatnak.

Az önkormányzatnak az elnyert Bethlen Gábor Alap támogatásával lehetősége van szorosabbra fűzni kapcsolatait a város határon túli testvér településeivel. A fiatalok múlt szerda este szálltak buszra kísérőikkel, így már csütörtökön kora délelőtt megérkeztek Zabolára.

A vendéglátóink – mint mindig- meleg fogadtatásban részesítettek bennünket és a festői Csipkés völgyben szállásoltak el minket.

Az ebéd után szekerekkel, lovaskocsikkal jöttek értük a helyiek, így vittek körbe a településen, hogy megnézzük a helyi nevezetességeket.

Többek közt a falumúzeumot, ahol a tájház, valamint a szőttes gyűjtemény is található. Ottjártunkkor épp a helyi gyerekeknek tartottak kézműves tábort.

Majd továbbindultunk a Mikes kastélyba, ahol ekkor tartották a nyolcadik néptánc tábort, ahová több mint százan érkeztek Erdélyből, Magyarországról és más országokból is.

Megnéztük gyakorlás közben a csoportokat, majd részt vettünk Mikes család kopjafájának koszorúzását a kastélykertben.

Másnap a Csíksomlyóra vezetett az utunk, ahol megnéztük a Kegytemplomot és az 500 éves Mária-szobrot.

majd Csíkszeredán a Mikó várat, a Székely Múzeumot és a várost. A nap végén megálltuk Nyergestetőnél, ahol megnéztük többek között azt a kopjafát, amit Füzesabony és Zabola közösen állíttatott az 1848/49-es forradalom és szabadságharcban elesett honvédek emlékére.

Szombaton az első állomás Kovászna volt, ahol megnéztük a borvíz forrás, a termelői piacot és egy Trabant találkozóba is becsöppentünk.

Innen Kézdivásárhely felé vettük az irányt, ahol megnéztük a várost és Gábor Áron szobrát a főtéren.

A nap a zabolai tánctábor záróbáljával ért véget a helyi közösségi házban.

Itt mutatta be a több mint száz részvevő a kicsiktől a felnőttekig, hogy mit tanultak az egy hét alatt.

Továbbiak Közélet kategóriában

Legfrissebbek

Szavazások

Ön volt már nyaralni?

Eredmények megtekintése

Betöltés ... Betöltés ...

Lájkoljon minket a friss hírekért!

FEL

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. Elolvasom

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.