Lépjen kapcsolatban velünk

Téli üzem a Közútnál

Közélet

Téli üzem a Közútnál

Téli üzem a Közútnál

Mostantól egészen március közepéig téli üzemmódban működik a Magyar Közút. 38 géppel és majd 9 ezer tonna útszóró sóval készül a téli hóeltakarítási és síkosságmentesítési munkákra a hozzá tartozó több mint 1300 km-en – jelentették be a télindító tájékoztatójukon.

Pénteken már a téli üzemeltetésre átállítva sorakoztak már a megyei igazgatóság Mátyás király úti telephelyén a munkagépek. Ugyanis ezeket november 10-ig kellett felszerelni a téli adapterekkel, sószóróval, hóekével, valamint eddig kellett kihelyezni a dolgozóknak az utak mentén a hóvédműveket – hangzott el a közútkezelő télindító tájékoztatóján.

A megyei közút 170 km gyorsforgalmú út és 1170 km a nem gyorsforgalmi út üzemeltetési és fenntartási feladatait látja el. A téli időszakban a síkosságmentesítésben és a hóeltakarításban kiemelt szerepe van a cégnek.

Szabó Zoltán a megyei igazgató elmondta:

34 db saját gépünk és négy darab bérelt gépünk van, ezek az ún. kombinált gépek, amelyek sószóróval, hóekével felszerelt eszközök. Ezek járják a hálózatot, ezek végzik a védekezést az őrjáratos és a rajonos utakon. Egy átlagos téli szezonban 6-7 ezer tonna körüli útszóró sót szoktunk kiszórni, ez azt jelenti, hogy jelenleg ezt meghaladó mennyiség van a raktárunkban, közel 9000 tonna, ami az öt mérnökségen rendelkezésre áll.

Ezen kívül raktáron van 93 ezer liter kalcium klorid oldat is, mely az útszóró sóval keverve hidegebb időben is bevethető, ugyanis a normál só csupán 8 Celsius-fokig fejti ki olvasztó hatását. A 38 járműnek egyenként 30-40 kilométer hosszú útszakasz jut, ezeket kell megtisztítani egy-egy havazás alkalmával.

A hóeltakarítási és síkosságmentesítési munkát az Országos Közutak Kezelési Szabályzatának megfelelően végzik. Először az autópályákon, autóutakon, majd a főutakon, utána a forgalmasabb mellékutakon, végül a bekötőutakat tisztítják meg.

A megyei igazgató hozzátette – az igazgatóságon belül öt mérnökség működik, ezen belül az egri mérnökség egy vegyes mérnökségnek mondható, ugyanis a tavaly átadott M25-ös autóútnak a már meglévő szakaszát és a megyei hálózatot is kezeli.

Tovább olvasás
Önnek ajánljuk

Továbbiak Közélet kategóriában

Legfrissebbek

Szavazások

Önt zavarja az őszi avarégetés?

Eredmények megtekintése

Betöltés ... Betöltés ...

Lájkoljon minket a friss hírekért!

FEL

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. Elolvasom

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás