Lépjen kapcsolatban velünk

Növekvő bérek, csökkenő adók

P1620461

Növekvő bérek, csökkenő adók

A gazdaságélénkítő intézkedéseknek köszönhetően jövőre jelentősen emelkedik minimálbér, cserébe csökken a társasági adó. Nyitrai Zsolt országgyűlési képviselő hangsúlyozta ennek köszönhetően az európai országok közül hazánkban lesz a legalacsonyabb a társasági adó a maga 9%-ával.

Ez a cikk több, mint 9 éve és 11 hónapja frissült utoljára, ezért egyes tartalmi elemei elévülhettek.

Jelentősen emelkedik minimálbér, cserébe csökken a társasági adó – emelte ki Nyitrai Zsolt a FIDESZ megyei elnöke egri sajtótájékoztatóján. A jövő évtől érvénybe lépő gazdaságélénkítő intézkedések célja, hogy visszaadják a munka becsületét, egyben növeljék az ország gazdasági versenyképességét. Jövőre az európai országok közül hazánkban lesz a legalacsonyabb a társasági adó a maga 9%-ával. Az adócsökkentéstől további beruházásokat remél a kormány.

p1620461

Ennyi lesz a minimálbér és a bérminimum

Az emeléssel a jelenlegi 110 ezer forintról 2017-ben 127 650 forintra emelkedik a minimálbér, 2018-ra pedig 137 862 forintra. Ez nettóban azt jelenti (változatlan adóteher mellett), hogy a mostani 73 815 forint helyett jövőre 84 887 forint lehet a kereset, utána pedig 91 679 forint.

A bérminimum (szakképzett minimálbér) jelenleg bruttó 129 ezer forint – jövőre 161 250 forint lesz, rá egy évre pedig 180 600 forint.  A nettó a mostani 85 785 forintról először 107 231 forintra emelkedik, majd 2018-ban 120 099 forintra. (A nettókat családi adókedvezmény nélkül kell érteni.)

forrás: online-kalkulator.hu

Továbbiak Közélet kategóriában

Legfrissebbek

Szavazások

Jelenleg nincs aktuális szavazásunk.

adatforrás:

Legtöbbet olvasott

FEL